2010. március 20., szombat

Vatera

Nem igazán szoktam sokat itt vásárolni - nagy értékű terméket meg pláne nem -, no de azért néha-néha amikor látok egy-két szép kis OldTimert vagy valami olcsó fotós kiegészítőt, akkor el-el szoktam csábulni.

A Vatera segítségével lettem boldog tulajdonosa egy rádiós vakukioldó-szettnek, a kis távmérős Chinonnak,  egy ezüst-fekete ernyőnek és még pár apróságnak. Eddig nem is lenne semmi baj, de múlt év decemberében vásároltam egy törőékes Prakticát aminek a tulaja az átutalás után majdhogynem köddé vált. Csak azért majdhogynem, mert az elmúlt három hónap alatt azért kaptam egy-két elég ködös választ a sürgető leveleimre, miszerint akkor visszaküldi inkább a pénzem vagy majd meglátja vagy valami vagy hűű vagy haaa... Tetlegességig viszont még mindig nem "fajult" el a dolog.

Persze nem egy százezres tételről van szó, de azért mégiscsak bosszantja az embert az, hogy valaki ilyen szinten tegyen a másikra. Ilyenkor azért önkéntelenül is azon gondolkozok, hogy vajon addig amíg egy egyszerű polgár is átveri a másikat akkor könyörgöm ki milyen alapon panaszkodik az ország "helyzetére"?! Tanulja meg a tisztességet mindenki, és csak azután szólaljon fel bármi ellen is. Visszatérve az esetemhez: követelések természetesen mindig vannak. Mindenki kiköti, hogy csak utalás után postáznak, meg utánvéttel sose ésatöbbi... Persze amikor meg már teljesíteni kellene akkor jön a halogatás, meg a kifogások keresése...

Lehet, hogy még fiatal vagyok és keveset tapasztaltam még az emberektől/emberekről, de számomra az ilyen dolgok mindig is érthetetlenek lesznek... Ha az ember elvárja azt, hogy ne verjék át, akkor nem értem miért nehéz nem átverni a másikat...

4 megjegyzés:

  1. általánosságban: sajnos ilyen világban élünk.

    másrészt: igaz nem vagyok nagy vaterás, de eddig csak pozitív tapasztalataim vannak. legutóbb egy fotós hátizsákot vettem. előtte megnéztem, hogy elég sok adás-vételt lebonyolított a kiszemelt partner és majdhogynem makulátlan volt az értékelése. tökéletesen elégedett voltam a bizniszünkkel.

    korábban egy idős bácsitól vettem egy Helios-t, aminek a megbarkácsolásában segítettél. ;) Róla olvastam rosszakat. Nekem mégis szerencsém volt. Sajnos a rizikó benne van a netes vásárlásban.

    és mit lehet ilyenkor tenni? csak perre menni? a vatera segítségét esetleg nem lehet kérni?

    VálaszTörlés
  2. Sajnos a Vatera teljesen lelkiismereti alapon működik. Sok dolgot vásároltam onnan, született néhány barátság is, bár ez szerintem nagyon ritka. Egyetlen alkalom volt, amikor én adtam el valamit, és megbíztam a vevőben (húsz darab ezresről van szó), azóta se tétel, se pénz. Szóval ez kétélű dolog. Sajnos a bukásokat be kell tudni nyelni. :o(

    VálaszTörlés
  3. Péter: Eddig nekem is hál' Istennek csak pozitív tapasztalataim voltak, és a felhasználó, akitől vásároltam (volna) addig csak pozitív értékeléseket kapott, tehát még csak a gyanú sem vetődött fel bennem, hogy esetleg átverhet. Természetesen azóta már több negatív értékelést is kapott több eladással/vásárlással kapcsolatban is, úgyhogy úgy tűnik ez nála csak most ütött be. Persze az is előfordulhat, hogy tényleg közbejött valami ami miatt nem tud/tudott foglalkozni a vaterás dolgaival. Ebben az esetben viszont elvárná az ember, hogy érthetően és magyarul tájékoztassák a helyzetről, nem pedig másfélsoros e-mail-ekkel "ködösíteni".

    3000 Magyar forintért meg perre csak nem kellene menni... :D

    Pihe: Igen, a bukásokat én is beleszámoltam, meg ráadásul tényleg nem buktam sokat. Tehát itt nem a pénzemért "fáj a fogam", csak szimplán nevetségesnek tartom az ilyen dolgokat. Dehát úgy látszik ezzel mások másképp vannak... :)

    VálaszTörlés
  4. na, igen. 3000 Ft-ért ne perelj, inkább sörözzük el (mégegyszer). :)

    VálaszTörlés