2009. július 6., hétfő

Deadpixel - Rest In Peace

Sajnos megérkezett az első deadpixelem :(




A Pentaxom CCD-jén valahol 2009.05.23 és 2009.06.04 között kiesett a sorból egy érzékelő-pixel. Kicsit érdekesnek tartom a dolgot, hiszen nincs a gépben még sok expó (a deadpixel megjelenése valahol a 3919. és a 3986. expó között jelent meg). Bár az is lehet, hogy ez már a korral jár - szegénykém a hónap elején ünnepelte 3. születésnapját. Vagy ez nem is olyan sok még? Nem tudom.

Azt viszont tudom, hogy minden képem X=891 és Y=84 koordinátáján állandósulni fog a klónozóbélyegző használata :S

2 megjegyzés:

  1. Kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb baja a masinádnak. (ezt a mondatot kicsit félre is lehet érteni, de ez a jószándékú verzió! ;)) Bár tényleg elég hervasztó, hogy ennyi idő és ennyi expó után ez történt.

    Korábban a kompaktomon voltak hot pixelek. Rengeteg és egyetlen helyre koncentrálva. Minden éjszakai képemen. Élvezhetetlenül sok. Garanciális volt, de a szervízben azt mondták ez normális. Nem tudtam mit tenni. Eladtam (olyan valakinek, akit ez nem zavart) és vettem egy másik ugyanolyat használtan. Azóta boldogan élünk. Mellette nemrég "megjött" a K20D, úgyhogy másodgépnek használom. Ez csak úgy eszembe jutott a post kapcsán... :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sajnálom a dolgot. :o((( Nem hiszem, hogy az expok száma indokolná a jelenséget, én 20,500 expo után sem találkoztam hotpixellel. (Bár azt mondják, két féle érzékelő van: amin vagy hotpixel és amin majd csak lesz.) Amiről Péter ír előttem, az a hosszú záridős hotpixel, ami - úgy tudom - valamennyire természetes jelenség.

    VálaszTörlés